Handelsbetingelser

1. Om disse vilkår

1.1. First Stop Vilkår og Betingelser for online salg (herefter kaldet “Vilkår for online salg”),
indeholder sælgerens rettigheder og forpligtelser, FIRST STOP EUROPE NV, og du, køberen,
når du afgiver en ordre på varer og/eller tjenester fra First Stop online butikken (herefter kaldet
“Webbutik”).

1.2. Vilkår for online salg gælder kombineret med Fortrolighedspolitikken og Vilkår for brug, som
er angivet på denne hjemmeside (samlet kaldet “Juridiske vilkår”).

1.3. Læs venligst de Juridiske vilkår omhyggeligt, hver gang inden du køber varer og/eller
tjenester online, og udskriv og download en kopi for fremtidig reference. Disse Juridiske vilkår
kan, efter eget skøn, ændres på ethvert tidspunkt. Enhver redigeret udgave af de Juridiske vilkår,
vil gælde for alle nye ordrer, i henhold til deres offentliggørelse på hjemmesiden. Ved at afgive
en ordre for varer og/eller tjenester, vil set ses som en accept af de nuværende Juridiske vilkår.

Indhold

  1. Om disse vilkår
  2. Om os
  3. Om dig
  4. Om vores Webbutik, varer og tjenester
  5. Om vores priser
  6. Om forbrugernes ret til at annullere deres kontrakt
  7. Hvordan køber man varer og tjenester
  8. Vores ordrekvittering
  9. Din betaling
  10. Vores ordrebekræftelse
  11. Annullering af ordrer
  12. Vores levering af varer og dæktilpasningstjenester
  13. Juridisk garanti i forbindelse med overensstemmelse af varer
  14. Kommerciel garanti
  15. Vores ansvar
  16. Sådan kontakter du os
  17. Force majeure
  18. Gældende lovgivning og konfliktløsning
  19. Diverse bestemmelser

2. Om os

2.1. FIRST STOP EUROPE NV er en belgisk virksomhed, hvis registrerede adresse er Kleine
Kloosterstraat 10, 1932 Zaventem, Belgien, vores virksomhedsnummer er 0420.639.510, og
vores momsnummer er BE0874 380 071. I disse Vilkår for online salg, bliver First Stop Europa
NV refereret til med udtrykkene “vi”, “os” eller “vores”. Vi kan kontaktes vedrørende generelle
forhold der er relateret til disse Vilkår for online salg, ved at sende en e-mail til
[email protected]

2.2. Hvis du har brug for at kontakte os, med hensyn til spørgsmål i forbindelse med vores
produkter og tjenester, eller din bestilling af varer og/eller tjenester, henviser vi til
kontaktinformationerne under §16.

3. Om dig

3.1. Når vi i disse Vilkår for online salg refererer til “dig” og “dine”, mener vi brugen af
Webbutikken, og som køber af varer og/eller tjenester, der er bestilt fra denne Webbutik.

3.2. For at købe varer fra os, (1) skal du minimum være 18 år eller ældre; (2) du skal have an
aktiv e-mailadresse og telefonnummer, hvor du nemt kan kontaktes; (3) du skal betale inden
leveringen for de bestilte varer og/eller tjenester, med et kreditkort der er registreret i dit navn, og
(4) de kontodata som du har registreret hos os, skal være komplette, sande og korrekte.

3.3. Hvis du ikke overholder alle forholdene som angivet i §3.2, skal du ikke bestille varer eller
tjenester fra Webbutikken. Hvis vi har mistanke om, at nogen af disse forhold ikke overholdes,
forbeholder vi os retten til at nægte at acceptere, eller levere, din ordre.

3.4. Det er dit ansvar at sikre, at dine log ind detaljer og adgangskode, på alle tider, forbliver
fortroligt. Du samtykker til, at informere os så hurtigt som muligt, hvis du ved, eller har en rimelig
mistanke om, at sikkerheden af din konto er i fare.

4. Om vores Webbutik, varer og tjenester

4.1. Webbutikken er udelukkende beregnet til salg til slutbrugere. Visse bestemmelser som
er beskrevet heri, vil kun gælde for dig, hvis du under den gældende forbrugerlovgivning, ses
som værende en “Forbruger”, i forbindelse med formålet med dit køb fra Webbutikken. Sådanne
bestemmelser vil tydeligt være nævnt i disse Vilkår for online salg, som udelukkende være
gældende for Forbrugere. Som information ved formålet af disse Vilkår for online salg, menes
der med “Forbruger” en person, som handler med et formål, der hovedsageligt er udenfor hans
handel, forretning eller profession.

4.2. Alle varer som kan bestilles fra vores Webbutik, er underlagt tilgængelighed, og vi kan
derfor måske ikke levere din ordre. Vi forbeholder os retten til at tilbagetrække enhver form for
vare til salg, på ethvert tidspunkt, og vores ansvar til dig, ved en sådan tilbagetrækning af varer,
vil være at refundere penge til dig, som er betalt for de varer, som ikke længere kan leveres.

4.3. Når din ordre omhandler køb af dæk, er det dit ansvar at sikre, at de dæk du bestiller
online, er velegnet til dit køretøj, som angivet i køretøjets producentvejledning, eller
fælgespecifikationer. Du accepterer, at din ordre automatisk inkluderer en ordre for tjenester,
som består af tilpasning af dækket til dit køretøj (herefter kaldet “Dæktilpasningstjeneste”).

4.4. Hvis du er kommet ind på Webbutikken via et hyperlink fra en First Stop hjemmeside, som
er registreret i et andet land, end det land hvor du ønsker at modtage dine varer, kan vi måske

ikke være i stand til at levere din ordre. Hvis du ønsker at bestille varer, som skal leveres i et
andet land, inviterer vi dig til at besøge Webbutikken, som er hostet af ‘firststop’ hjemmesiden,
hvis topniveau domæne tilhører det land.

4.5. De dæk vi sælger i vores Webbutik, vil blive leveret og tilpasset dit køretøj, af en First Stop
forhandler, som du har valgt online, under din bestillingsproces. Denne First Stop forhandler vil
handle på vores vegne, som vores underleverandør. Under hele processen, fra bestilling og
inklusiv levering, samt bestemmelserne i forbindelse med Dæktilpasningstjenesten, som er
underlagt bestemmelserne i §14, skal vi forblive ansvarlige over for dig, i kapacitet som sælger,
og i henhold til de varer og tjenester som du har bestilt fra vores Webbutik, som inkluderer
arbejdet af First Stop forhandleren. Hvis du derimod bestemmer dig for at købe varer eller
tjenester fra First Stop forhandleren, i tillæg til de varer og tjenester som du har bestilt fra
Webbutikken, skal du være klar over, at du indgår en separat aftale med First Stop forhandleren,
som ligger uden for vores ansvar. Disse Vilkår for online salg gælder ikke for aftaler som du
indgår direkte med First Stop forhandleren. First Stop forhandleren kan opkræve et beløb for
disse ekstra varer og/eller tjenester. Dette kan for eksempel være tilfældet, hvis First Stop
forhandleren opbevarer dine vinterdæk om sommeren, og omvendt (Dækhotel).

5. Om vores priser

5.1. Alle priser der vises på Webbutikken

5.1.1. skal betales i den viste valuta;

5.1.2. de er inklusiv moms, til den gældende rate;

5.1.3. gælder for enkelt enheder af varer og tjenester;

5.1.4. er eksklusiv enhver form for gældende miljøgebyrer, for bortskaffelse af varer, pris
for tilpasning, ventiler og hjulskift, eller ekstraprodukter som skal bruges ved tilpasningen. Priser
for sådanne enheder, er angivet i Webbutikken, på ordrebekræftelsen og bliver faktureret
separat;

5.1.5. dette gælder kun for varer der er bestilt gennem Webbutikken. Hvis du kun bruger
Webbutikken til at søge efter dæk, men planlægger at købe direkte fra en First Stop forhandler,
skal du være klar over, at First Stop forhandleren kan have andre priser.

5.2. Mens vi gør vores bedste for at sikre, at alle priser der vises på vores Webbutik er
nøjagtige, kan vi ikke udelukke at der opstår fejl i vores prissætning. Hvis vi opdager en fejl i
forbindelse med prisen på varer eller tjenester som du har bestilt, vil vi informere dig så hurtigt
som muligt, inden for en rimelig periode. Du vil derefter få muligheden for at genbekræfte din
ordre, til den korrekte pris, eller annullere din ordre. Hvis du bestemmer dig for at annullere din

ordre, efter vi har informeret dig om prisfejlen, og du allerede har betalt for varerne, vil vi give dig
en fuld refundering, så hurtigt som muligt, inden for en rimelig periode (og uanset hvad, senest
tredive (30) dage efter annulleringen).

6. Om forbrugernes ret til at annullere deres kontrakt

6.1. Hvis du er en Forbruger (som beskrevet i §4.1), har du ret til at annullere kontrakten inden
for en angivet periode, uden at skulle betale gebyr, og uden at skulle give en grund til det:

6.1.1. I tilfælde af køb af andre produkter end dæk: Inden for 14 kalenderdage, gældende
fra dagen efter varerne er blevet leveret;

6.1.2. I tilfælde af køb af dæk, grundet at de begynder at blive slidte efter de bliver anvendt,
er din annullering af kontrakten begrænset til perioden fra afgivelsen af ordren, indtil det øjeblik
hvor du leverer dit køretøj til First Stop forhandleren, inden de bestilte dæk blive forberedt
tilpasning til dit køretøj.

6.2. Hvis du ønsker at annullere din kontrakt, inden for grænserne af dine rettigheder, som
angivet i §6.1, og hermed returnere de købte varer, skal du informere os skriftligt, inden udløbet
af perioden på de 14 kalenderdage, gældende fra modtagelsen af varerne, eller i tilfælde af at du
har købt dæk, inden afslutningen af perioden på 14 kalenderdage, fra dagen hvor du har leveret
din bil til First Stop forhandleren. For at udøve dine annulleringsrettigheder, skal du kontakte os
via e-mail, ved at anvende den adresse som er angivet nedenfor i §16, som angiver din grund til
at annullere kontrakten, dit navn, kontonummer og ordrenummer, eller ved at udfylde og
indsende den annulleringsformular, som du har modtaget sammen med din ordrebekræftelse.
Dine informationer som er angivet heri, om at du annullerer kontrakten, vil automatisk afbryde
kontrakten, uden yderligere formaliteter.

6.3. Inden for 14 kalenderdage, fra datoen hvor du har informeret os om din beslutning om at
annullere kontrakten, vedrørende andet end levering af dæk, skal du returnere varerne til FIRST
STOP EUROPE NV, så hurtigt som muligt, inden for en rimelig periode. Omkostningerne i
forbindelse med returneringen, betales af dig. Når vi har modtaget de returnerede varer, i deres
originale stand, og i den emballering som de blev sendt til dig i, eller i tilfælde af din annullering
af en kontrakt vedrørende køb af dæk, ved en bekræftelse fra den valgte First Stop forhandler,
om at du ikke har modtaget dækkene, vil vi refundere prisen som du har betalt for de returnerede
varer, henholdsvis de afviste dæk, ved hjælp af den samme form for betaling som du brugte til
den oprindelige betaling, til købet af varerne. Vores refundering af prisen du har betalt, skal
gennemføres senest 14 dage efter vi har modtaget de varer, som du har krav på at returnere,
eller i tilfælde af afviste dæk, ikke senere end 14 kalenderdage fra din meddelelse om at du har
annulleret kontrakten.

7. Hdvordan køber man varer og tjenester

7.1. For at komme ind i Webbutikken, skal du klikke på knappen “Køb dæk online”. Når du har
fået adgang til Webbutikken, kan du søge i vores katalog over varer, uden at du skal logge ind,
ved at anvende end af de valgfrie søgekriterier, og du kan sammenligne flere varer som du har
valgt, ved at afkrydse boksen “Sammenlign”. Hvis du har brug for yderligere detaljer om de
enkelte varer, skal du klikke på linket “Detaljer”.

7.2. Hvis du ønsker at købe varer, skal du først logge ind. Hvis du tidligere har købt varer, kan
du logge ind med dit kontonummer og adgangskode, ved at klikke på knappen “Min konto”. Hvis
du har glemt din adgangskode, eller du ikke tidligere har købt varer i vores Webbutik, bedes du
følge vejledningerne, til at få en ny adgangskode. Din nyoprettede konto og adgangskode, vil
øjeblikkeligt blive sendt til din e-mail.

7.3. Efter du har valgt dine varer, skal du indtaste antallet af varer du ønsker at købe, og
fortsætte til det næste trin, ved at klikke på knappen “Min kurv”. På dette tidspunkt er din ordre
endnu ikke gennemført. I det næste trin, vil den samlede pris (inklusiv moms) blive vist for
varerne, samt ekstragebyrer i forbindelse med tjenester og ekstra produkter, som automatisk
medfølger med de bestilte varer (såsom tilpasning af dæk, ventiler,…). På dette tidspunkt kan du
fortsætte med at bestille varer, ved at klikke på knappen “Fortsæt”, eller du kan redigere dine
valg ved at gå tilbage til det forrige trin, eller gennemfør de næste trin af din ordre, ved at klikke
på knappen “Valg forhandler/gå til kassen”. I det næste trin skal du vælge den First Stop
forhandler, hvor du ønsker at modtage de varer og tjenester, som du har bestilt. En liste over
First Stop forhandlere vil blive vist, efter du har indtastet dine søgekriterier (en valgt radius, fra
den indtastede adresse). Vælg den ønskede First Stop forhandler, ved at klikke på knappen
“Vælg forhandler”. I det næste trin skal du oprette en konto, eller hvis du allerede har en konto,
skal du logge ind, ved at indtaste din e-mailadresse og adgangskode. Hvis du ønsker at modtage
First Stop nyhedsbreve via e-mail, skal du afkrydse boksen i bunden. For at fortsætte
bestillingsprocessen, skal du klikke på knappen “Fortsæt”. I det næste trin kan du vælge din
foretrukne dato og tidspunkt, for din aftale med den valgte First Stop forhandler, vedrørende
levering af varer og tjenester. Din aftale er ikke fastlagt, før den er bekræftet af os eller First Stop
forhandleren. Hvis du ønsker at bestille ekstra tjenester, foruden de obligatoriske tjenester der
opstår i forbindelse med bestillingen af dæk, bedes du venligst afkrydse boksene for de tjenester,
du ønsker at bestille.

8. Vores ordrekvittering

8.1. Den ordre du har indsendt til os, består af et tilbud om at købe varer og tjenester fra os.
Efter du har indsendt din ordre, vil vi sende dig en automatisk genereret Ordrekvittering via e-
mail. Vores ordrekvittering indeholder alle elementer af din ordre, den angiver type, mængde og
pris på varer og tjenester som du har bestilt, kontaktdetaljer for den First Stop forhandler som du
har valgt, som din foretrukne dato og tidspunkt for levering af varer og tjenester. Denne
ordrekvittering er din endelige mulighed for at kontrollere din ordre, inden du fortsætter til
betaling.

9. Din betaling

9.1. I det næste trin af bestillingsprocessen, vil vi bede dig om at gennemføre din betaling. Du
kan betale med bankkort, eller alle velkendte kredit- og debitkort. Af sikkerhedsmæssige årsager,
skal din betaling gennemføres inden for en begrænset tidsperiode, efter du har indsendt din
ordre. Hvis din betaling ikke behandles inden for denne tidsperiode, vil du modtage en online
meddelelse om, at din betalingstransaktion ikke er gennemført, og at din ordre derfor er blevet
annulleret.

9.2. Din betaling med kreditkort, behandles gennem betalingsoperatøren Global Collect, som
vil behandle dine personlige- og kortdetaljer, på en sikker måde. Som et resultat af dette, er der
ingen af dine bankdetaljer der er synligt for os. For informationer om hvordan Global Collect
beskytter dine data, og behandler betalinger, bedes du gå til
http://www.globalcollect.com/consumers-processing-payment-status/

9.3. Din betaling er underlagt godkendelse af din kreditkort udsteder. Hvis din kreditkort
udsteder ikke godkender betalingen af denne transaktion, vil vi annullere din ordre, og informere
dig om dette via e-mail. Hvis din kreditkort udbyder har godkendt betalingen, vil beløbet blive
trukket øjeblikkeligt fra dit kreditkort, og du vil blive informeret om dette via e-mail. Du kan også
blive anmodet om at indsende passende dokumentation, for at bekræfte identiteten af kreditkort
holderen.

10. Vores ordrebekræftelse

10.1. Efter vi har modtaget bekræftelse om, at din betaling er blevet accepteret, vil vi via e-
mail, sende dig en automatisk genereret ordrebekræftelse, samt vores faktura. Fakturaer
udstedes kun i elektronisk form. Denne ordrebekræftelse indeholder detaljer vedrørende de varer
og tjenester som du har bestilt, den samlede pris på ordren, den foreløbige leveringsaftale, og et
ordrenummer. Vi anbefaler, at du har en kopi af ordrebekræftelsen, samt vores Vilkår for online
salg. Du skal henvise til disse ordredetaljer, når du kontakter os vedrørende din ordre, og når du
fremviser dit køretøj til First Stop forhandleren, i forbindelse med levering.

10.2. Bemærk venligst, at denne ordrebekræftelse blot er en anerkendelse af, at din ordre er
blevet modtaget af os, den indikerer ikke at vi har accepteret din ordre, og er ikke baggrund for
en bindende kontrakt.

11. Annullering af ordrer

11.1. Ingen ordrer vil være en juridisk bindende kontrakt, før varerne er leveret og/eller
Dæktilpasningstjenesten er udført.

11.2. Ordrer kan blive annulleret

11.2.1. ved at udføre din annulleringsrettigheder, i henhold til §6;

11.2.2. af dig eller os, hvis varerne ikke længere fremstilles, eller (midlertidigt) ikke er
tilgængelige;

11.2.3. af dig eller os, hvis der var en fejl i prisen på de bestilte varer, som fremvist i
Webbutikken;

11.2.4. af os, når din betalingsgodkendelse efterfølgende annulleres;

11.2.5. af dig eller os, hvis den anden part har overtrådt bestemmelserne i Vilkår for online
salg.

11.2.6. Af os, hvis vi har mistanke om at din ordre er uærlig, ulovlig, eller involverer tyveri af
identitet, bank- eller kreditkort, eller betalingsdata.

11.2.7. Af dig, hvis vi ikke kan levere de bestilte varer og Dæktilpasningstjenester, inden for
30 dage efter du har afgivet din bestilling.

11.3. Hvis ordren annulleres, enten af dig eller os, vil vi refundere den betaling vi har
modtaget fra dig, inden for 14 kalenderdage. Foruden vores forpligtelse til at refundere din
betaling, og din forpligtelse til at returnere de bestilte varer, skal hver vi eller du, have noget
ansvar i forbindelse med annullering af en ordre.

12. Vores levering af varer og dæktilpasningstjenester

12.1. Uden at de berører din fortrydelsesret i forbindelse med kontrakten, som angivet i §6,
hvis du har bestilt dæk, samtykker du til at få leveret varer og tjenester på den dato og tidspunkt
for din aftale, som du har bestilt med First Stop forhandleren. Du samtykker til at lave en
leveringsaftale, på en dato der ikke er senere end 20 dage, fra bestillingsdatoen. I tilfælde af, at

du er forhindret i at møde op på den aftalte dato og tidspunkt, skal du først kontakte First Stop
forhandleren via telefon, for at lave en ny aftale.
12.2. Vi skal gøre alt hvad der er rimeligt muligt, for at levere varer og tjenester på det aftalte
tidspunkt, men, der kan være undtagelser, hvor vi ikke kan levere de varer du har bestilt, eller vi
kan bede dig om at vælge en anden First Stop forhandler, hvor du kan modtage dine varer og
tjenester. Dette kan for eksempel være tilfældet, hvis

12.2.1. varerne ikke længere fremstilles, eller (midlertidigt) ikke er tilgængelige;

12.2.2. der var en fejl i den viste pris på hjemmesiden;

12.2.3. de varer du har bestilt ikke er passende for dit køretøj, eller

12.2.4. den valgte First Stop forhandler ikke er tilgængelig, eller han ikke er i stand til at levere
varerne.

12.3. Uanset grunden, hvis vi ikke er i stand til at overholde aftalen, i forbindelse med levering
af varerne, vil vi kontakte dig via telefon eller e-mail, for at foreslå andre arrangementer. Du kan
frit vælge at acceptere vores foreslået alternative arrangement, eller du kan annullere din ordre,
som angivet i §11.2.7. Hvis du vælger at annullere ordren, vil vi refundere betalingen inden for 14
kalenderdage.

12.4. Ejerskab af varerne, og risikoen for tab og beskadigelse af varerne, vil blive overført til
dig, på det tidspunkt hvor du, eller en tredjepart på vegne af dig, tager varerne i besiddelse, efter
vores levering.

13. Juridisk garanti i forbindelse med overensstemmelse af varer

13.1. Hvis det er tydeligt, inden for to (2) år efter leveringsdatoen, at varerne på
leveringstidspunktet var defekte i forbindelse med materialer eller fremstilling, eller på anden vis
ikke var i overensstemmelse med ordren, underlagt visse betingelser, kan du som Forbruger
drage fordel af en juridisk garanti, som giver dig en gratis reparation eller udskiftning af varerne,
eller, hvis det efter vores mening ikke er muligt med en reparation eller udskiftning, vil der blive
foretaget en refundering eller reducering af den betalte pris for varerne. For at du på gyldig vis
kan kræve din garanti, skal du kontakte os (se §16) inden for (2) måneder, fra datoen hvor du
blev klar over defekten, eller den manglende overensstemmelse. Hvis du kræver en garanti på
dæk, er vi ikke forpligtet til at betale en udbedring for almindelig slitage, eller hvis den påkrævede
dækfejl eller opståede skade er opstået på grund af ukorrekt brug af dækket eller det køretøj,
som de er monteret på, ukorrekt dæktryk, overlæsning, dækudskridning, brug af dækkæder,
dårlig vedligeholdelse af dækkene, punkteringer, eller andre eksterne påvirknings- eller vejfarer.

13.2. Vores garantier som angivet i §13, skal ikke påvirke de rettigheder du som Forbruger
har, i henhold til den gældende lovgivning.

14. Kommerciel garanti

I tilfældet af, og i den udstrækning at varerne har en garanti fra producenten, som er højere end
den juridiske garanti, skal vi udvide denne garanti fra producenten, til at gælde dig, inden for de
bestemmelser som er angivet af producenten.

15. Vores ansvar

15.1. Vi har gjort alt inden for rimelig evne og omhyggelighed, i forbindelse med uploading af
produktvarer, beskrivelser, specifikationer og andre informationer i vores Webbutik, som kun er
uploadet som vejledning og til illustration, uden at give nogen garanti eller repræsentation for
nøjagtighed, fejlfrihed, egnethed, eller tilpasning til et bestemt formål. Vi kan ikke holdes
ansvarlige for din tillid til enhver form for informationer der er angivet i Webbutikken, uden at det
berører vores forpligtelser til Forbrugere, om at levere varer og Dæktilpasningstjenester, i
overensstemmelse med kontrakten.

15.2. Vi vil ikke være ansvarlige over for dig, for nogen specielle indirekte eller resulterende
skader, ethvert økonomisk tab, tab af mistet omsætning, omsætning, forventet besparelse,
goodwill eller forretningsmulighed, for skader til dit omdømme, eller for nogen tab, der ikke med
rimelighed kan forudses af os, som måtte opstå fra eller i forbindelse med din ordre, eller levering
af varer og Dæktilpasningstjenester.

15.3. Til trods for det foregående, skal vores fulde ansvar over for dig, i forbindelse med varer
og Dæktilpasningstjenester som er leveret under disse Vilkår for online salg, ikke overstige den
pris du har betalt for disse varer og tjenester.

15.4. Til trods for de begrænsninger der er angivet heri, begrænser vi på ingen måde vores
ansvar for dig, i forbindelse med dødsfald, personlige skader eller bedrageri.

15.5. Begrænsningerne for vores ansvar, som angivet heri, skal ikke påvirke de rettigheder du
har som Forbruger, i henhold til den gældende lovgivning.

16. Sådan kontakter du os

16.1. Hvis du har spørgsmål eller krav i forbindelse med varer, tjenester eller din ordre, skal
du kontakte:

First Stop Europe NV
“First Stop Online”
Kleine Kloosterstraat 10
1932 Zaventem
Belgien
E-mail: